Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
Мариана Site Admin- Педагог
Регистриран на: 02 Яну 2007 Мнения: 3257
|
Пуснато на: Съб Мар 22, 2008 9:45 am Заглавие: Социален педагог, педагогически съветник, училищен психолог |
|
|
Педагогически специалности:
Въпрос от пощата:
Цитат: | Здравейте, искам да кандидатствам социална педагогика, каква реализация бих очаквала от подобна специалност? В. Георгиева |
Социален педагог
Социална педагогика: Завършилите специалността придобиват професионалната квалификация социален педагог. Дипломираните студенти получават знания и умения за работа в различните социално- педагогически направления, в центровете за работа с деца и младежи, в службите за социална рехабилитация. Социалните педагози с образователно-квалификационна степен бакалавър прилагат успешно своите познания и опит и в системата на Министерството на труда и социалната политика – в центровете "Социални грижи", бюрата по труда, различните социални домове.
Социална педагогика - професионална квалификация “социален педагог”:
Специалността “Социална педагогика” осигурява педагогическа, психологическа и социална подготовка. Придобитите компетенции позволяват на завършилия специалност “Социална педагогика” да се реализира като:
- социален педагог в общообразователно училище;
- социален педагог и възпитател в социални домове /Домове за деца с психо-физически нарушения, Домове за сираци, Домове за деца и юноши лишени от родителска грижа и други./;
- социален педагог и възпитател в Институциите за работа с деца и юноши с отклонение в поведението /Детски педагогически стаи, Социални педагогически центрове, Социални педагогически интернат, Възпитателно училище-интернат и др./;
- социален педагог в структурите на управленските органи
/Министерство на труда и социалната политика, Министерство на здравеопазването, Министерство на вътрешните работи/, в неправителствени организации. На завършилите студенти се предоставя възможност за включване в научно-изследователска, научно-преподавателска и ръководно-контролна дейност на съответните равнища в специализираните институции и техните звена.
Накратко социалният педагог би могъл да получи професионална реализация като такъв в ДМСГД, ДДЛРГ, ДДЮ, ВУИ, Детска педагогическа стая, Агенция за закрила на детето или педагогически съветник в у-ще и в различни социални организации. Това е човекът осигуряващ връзката между дете- родителя и детското или социално заведение, който е отговорен за неговата интеграция и реинтеграция. В учебния план основно са залегнати дисциплините детска психология, педагогика и правна закрила на детето. В момента длъжностите на педагозите работещи в детски социални заведения се изменят в социални работници, което считам за груба грешка, защото социалният работник няма нищо общо със социалния педагог._________________ Добре дошли в НФ "Моето дете": Сайт за настоящи и бъдещи родители, всичко за развитието и възпитанието на детето от 0 до 18г. www.moetodete.com
Последната промяна е направена от Мариана на Съб Мар 22, 2008 10:18 am; мнението е било променяно общо 5 пъти |
|
Върнете се в началото |
|
Мариана Site Admin- Педагог
Регистриран на: 02 Яну 2007 Мнения: 3257
|
Пуснато на: Съб Мар 22, 2008 9:50 am Заглавие: Педагогически съветник |
|
|
Педагогически съветник
КЪДЕ ЩЕ СЕ РЕАЛИЗИРАМ?
В основни и средни общообразователни училища, професионални училища и гимназии, педагогически консултационни кабинети, детски педагогически стаи, центрове за работа с деца, обществени организации и др.
КАКВО ЩЕ РАБОТЯ?
Педагогическият съветник извършва диагностична дейност с цел откриване и класифициране на всички проблемни и заслужаващи специално внимание ученици. Извършва индивидуално и групово консултиране на ученици, родители и учители, групова работа за развитие на умения за социален избор, осъществява и посредническа дейност с цел подпомагане на училищното и професионално ориентиране и преодоляване на различни конфликти. Взима участие в изготвянето на учебните програми.
КАКВО СЕ ИЗИСКВА ОТ МЕН?
• Добра концентрация и разпределеност на вниманието;
• Умения за добро изразяване;
• Емоционална стабилност;
• Способност за бързо анализиране на даден проблем или ситуация;
• Способност за проявяване на търпение и да оказва влияние върху другите.
С КАКВО ЩЕ РАБОТЯ?
Педагогическият съветник си служи с различни методически материали, води документация за учениците. Използва научна литература, различни технически средства, нагледни материали и пособия, офис техника, консумативи и др.
С КОГО ЩЕ РАБОТЯ?
С ръководителите на училището, в което работи, с учениците, с колеги учители, родители, с представители на различни държавни и обществени организации, имащи отношение към проблемите на подрастващите.
КЪДЕ ЩЕ РАБОТЯ?
Работното място на педагогическия съветник е функционално обзаведен кабинет. Характерът на дейността изисква приятна и уютна обстановка. Част от дейностите извършва в класни стаи, кабинети, зали и др.
КАК ДА СЕ ОБУЧА:
За упражняване на професията е най-подходящо висше образование, по специалностите: "Психология" и "Социална педагогика". Обучение по тези специалности се провежда в гр. София – СУ "Св. Кл. Охридски" и Нов български университет; в гр. Велико Търново – Великотърновски университет "Св. Св. Кирил и Методий"; в гр. Благоевград – Югозападен университет "Неофит Рилски"; в гр. Пловдив – ПУ "П. Хилендарски"; в гр. Варна - ВСУ "Черноризец Храбър".
КАКВО ЩЕ ИЗУЧАВАМ?
Обща психология, Етика, Социология, Възрастова психология, Основи на социалната работа, Училищна психодиагностика, Работа със семейството, Конфликти и преодоляването им, Училищно и професионално ориентиране, Формиране на социални и комуникативни умения, Социално педагогическо подпомагане на деца с проблеми и др.
az.government.bg
Според мен би трябвало да има разлика между педагогически съветник и училищен психолог. Първият следва да е завършил социална педагогика, а вторият психология. Считам, че във всяко детско, учебно и социално заведение трябва да има щатен психолог. Освен това често се допуска грубата грешка педагогическият съветник да бъде нпр. учител по физическо възпитание или биология, логично е че такъв специалист няма познания относно психологията и социалните проблеми на детето. Често в детска педагогическа стая или агенцията за закрила на детето работят юристи или учители по различни дисциплини, което също няма връзка.
Цитат: | Ще бъде възстановена длъжността училищен психолог, съобщи Мариана Банчева
Възстановява се длъжността училищен психолог, като в училищата се запазва длъжността педагогически съветник. Това заяви в предаването на БНР “Преди всички” Мариана Банчева, експерт в Министерството на образованието и науката. 2008-03-22 |
_________________ Добре дошли в НФ "Моето дете": Сайт за настоящи и бъдещи родители, всичко за развитието и възпитанието на детето от 0 до 18г. www.moetodete.com
|
|
Върнете се в началото |
|
dazi Педагог
Регистриран на: 18 Мар 2007 Мнения: 208 Местожителство: гр.Силистра
|
Пуснато на: Съб Мар 22, 2008 3:17 pm Заглавие: Социален педагог, педагогически съветник, училищен психолог |
|
|
Искам да споделя, че се дразня когато приравняват специалностите соц.дейности със социална педагогика и съответно длъжността соц. педагог със соц.работник!
Още нещо: споделете , дали е необходимо и дали е задължително да има социални педагози в ДДЛРГ?
Моето мнение е, че трябва и е необходимо. Обаче, работещите там доскоро учители, дет.учителки , ги преназначиха във възпитатели и не искат да се преквалифицират в соц .педагози. Персоналът, работещ с деца в домовете, трябва непременно да имат завършена тази специалност. И още, че соц. педагог в ДДЛРГ, трябва също да има педагогическия статут, както педагогич.съветник в у-щата.
|
|
Върнете се в началото |
|
Мариана Site Admin- Педагог
Регистриран на: 02 Яну 2007 Мнения: 3257
|
Пуснато на: Съб Мар 22, 2008 5:18 pm Заглавие: Социален педагог, педагогически съветник, училищен психолог |
|
|
Ако в ДМСГД и други подобни домове няма социални педагози, тогава къде би следвало да има!? Да, съгласна съм с теб! Има разлика между социален педагог и възпитател, между социален педагог и социален работник и между педагогически съветник и училищен психолог. След като учителите от детските социални заведения ги преназначиха във възпитатели, тогава какъв е стимулът им за работа след като няма да ползват правата на учители, а са с педагогическо образование, намалени са отпуските им, няма да се зачита стажът им за педагогически. Ето нпр. сега се повишават с 20 % заплатите на средния мед. персонал от детските социални заведения, което ги приравнява по заплащане с висшия персонал, тогава какъв е стимулът специалисти да работят в подобен вид заведения? Това е и причината да липсват подобни специалисти или трудно да се задържат на подобни работни места._________________ Добре дошли в НФ "Моето дете": Сайт за настоящи и бъдещи родители, всичко за развитието и възпитанието на детето от 0 до 18г. www.moetodete.com
|
|
Върнете се в началото |
|
Вероника Иванова Психолог
Регистриран на: 18 Дек 2007 Мнения: 90 Местожителство: Варна
|
Пуснато на: Нед Мар 23, 2008 6:52 am Заглавие: Социален педагог, педагогически съветник, училищен психолог |
|
|
Между педагогически съветник и училищен психолог има разлика-но по закон длъжността се води педагогически съветник-като може да се заема от психолог,специален педагог и педагог.Училищните психилози се борят за връщане на психолозите в училищата,но засега нищо.Не всички колеги в училище са психолози,а от такива има огромна нужда.
|
|
Върнете се в началото |
|
kiki-riki Потребител
Регистриран на: 22 Окт 2008 Мнения: 1
|
|
Върнете се в началото |
|
Мариана Site Admin- Педагог
Регистриран на: 02 Яну 2007 Мнения: 3257
|
Пуснато на: Сря Окт 22, 2008 1:42 pm Заглавие: Здравейте! |
|
|
Ако сте социален педагог и това е единствената ви специалност може да работите в детско заведение, ако е социално. За детска градина се изисква специалност предучилищна педагогика._________________ Добре дошли в НФ "Моето дете": Сайт за настоящи и бъдещи родители, всичко за развитието и възпитанието на детето от 0 до 18г. www.moetodete.com
|
|
Върнете се в началото |
|
Мариана Site Admin- Педагог
Регистриран на: 02 Яну 2007 Мнения: 3257
|
Пуснато на: Вто Окт 20, 2009 11:21 am Заглавие: За уточнение |
|
|
Инструкция № 2 за изискванията за заемане на длъжността "учител" или "възпитател" съобразно придобитото образование, професионална квалификация и правоспособност:
Чл.4а. (нов,ДВ,бр.26 от 1996 г.;изм.,бр.81 от 1997 г., бр.81 от 2003 г.) Длъжностите "педагогически съветник" и "психолог" се заемат от лица, които са придобили висше образование на образователно-квалификационна степен "магистър" или "бакалавър" по специалности от:
1. професионалните направления "Педагогика" и "Психология" с присъдена професионална квалификация "педагог", "социален педагог", "психолог" и/или "учител";
2. друго професионално направление с присъдена професионална квалификация "учител" и допълнителна професионална квалификация по "психология".
МОН_________________ Добре дошли в НФ "Моето дете": Сайт за настоящи и бъдещи родители, всичко за развитието и възпитанието на детето от 0 до 18г. www.moetodete.com
|
|
Върнете се в началото |
|
Мариана Site Admin- Педагог
Регистриран на: 02 Яну 2007 Мнения: 3257
|
Пуснато на: Чет Дек 03, 2009 7:56 pm Заглавие: Обществен възпитател |
|
|
СТАТУТ НА ОБЩЕСТВЕНИЯ ВЪЗПИТАТЕЛ
І. Основни положения
Дейността на обществените възпитатели е регламентирана с разпоредбите на чл. 40 до 46 от Закона за борба с противообществените прояви на малолетните и непълнолетните. В основата на тази дейност е индивидуално-възпитателната работа с малолетни и непълнолетни, извършили противообществени прояви; с непълнолетни, извършили престъпления и освободени от наказателна отговорност по чл. 61 от НК;
С малолетни и непълнолетни, поставени в неблагоприятни условия на живот, развитие и възпитание; със защита правата на децата в криминогенен риск.
1. Обществените възпитатели са орган на местните комисии за БППМН.
2. Обществените възпитатели се определят с решение на местната комисия за БППМН /чл. 41 от ЗБППМН/.
3. Възпитателният надзор се възлага:
- При налагане на мярката по чл. 13, т. 5 от ЗБППМН;
- При прилагане на разпоредбите на чл. 41, ал. 1 от “а” до “г” и чл. 41, ал. 2 от ЗБППМН.
4. Длъжностните лица и гражданите са длъжни да оказват съдействие на обществените възпитатели при изпълнение на техните задължения /чл. 44, ал. 2 от ЗБППМН/. За целта МКБППМН издава на обществения възпитател служебна карта.
5. Определянето на обществен възпитател за работа с малолетни и непълнолетни не освобождава родителите и ли лицата, които ги заместват от отговорностите по отглеждането и възпитанието на децата им.
ІІ. Права и задължения на обществения възпитател
6. Съгласно чл. 44 от ЗБППМН общественият възпитател има следните права по отношение на малолетните и непълнолетните, поставени под негов надзор:
6. 1. Да посещава малолетния или непълнолетния в неговото жилище, в училището или на местоработата на непълнолетния. Посещенията се удостоверяват писмено от родител, класен ръководите, работодател;
6. 2. Да обръща внимание на родителите и ли лицата, коти ги заместват при неизпълнение на задълженията им по отглеждането и възпитанието на техните деца;
6. 3. Да получава необходимата информация, свързана с поведението на малолетните и непълнолетните; на родителите им или на лицата, които ги заместват; да прави конкретни предложения за решаване на тези проблеми;
7. Съгласно чл. 43 от ЗБППМН общественият възпитател има следните задължения по отношение на малолетните и непълнолетните, поставени под негов надзор:
7. 1. Да оказва на родителите или лицата, които ги заместват помощ при възпитанието на малолетните и непълнолетните;
7. 2. Да съдейства за правилното организиране на обучението, труда, отдиха и свободното време на малолетните и непълнолетните;
7. 3. Да познава личностните особености, проблемите и поведението на малолетните и непълнолетните, поставени под негов възпитателен надзор и да полага грижи за развитието и възпитанието им;
7. 4. Да формира у малолетните и непълнолетните, поставени под негов възпитателен надзор уважение към законността и демократичните институции в страната, човешката личност и нейните права и свободи;
7. 5. Да поставя за решаване пред компетентните органи конкретни проблеми на малолетните и непълнолетните, поставени под негов възпитателен надзор;
7. 6. Да сигнализира компетентните органи, когато съществува опасност за физическото или психическото развитие на малолетните и непълнолетните, поставени под негов възпитателен надзор.
8. Да извършва проверки, възложени му от секретаря на МКБППМН /чл. 16, ал. 2 от ЗБППМН/.
ІІІ. Изисквания към обществения възпитател
9. За обществени възпитатели се определят лица с необходимата квалификация (юрист, социален работник, психолог, педагог и други с педагогическа подготовка), опит и умения за работа с деца.
10. Обществените възпитатели трябва да бъдат неосъждани, с висок морал и добро име в обществото, да не участват в общности с асоциална насоченост.
ІV. Дейност на обществения възпитател
11. Общественият възпитател извършва индивидуална корекционно-възпитателна работа с определените му от МКБППМН малолетни или непълнолетни.
12. Броят на децата, с които работи общественият възпитател се определя от секретаря на местната комисия в зависимост от конкретната обстановка в Общината. Този брой не следва да бъде повече от 7 (седем) деца.
13. В зависимост от професионалната си квалификация, общественият възпитател може да дава консултации по конкретни проблеми, включително в консултативните кабинети, центровете за социална превенция, телефони на доверието и други помощни органи на МКБППМН.
14. При възлагане от секретаря на МКБППМН, общественият възпитател съдейства при изпълнение на възпитателните мерки по чл. 13, т. 3, 4, 9 и 12 от ЗБППМН.
15. Общественият възпитател взаимодейства с родителите, инспекторите на ДПС, училищните ръководства, класните ръководители, педагогическите съветници, психолози, социални работници, лекари, специализирани институции, неправителствени организации.
16. Обществените възпитатели участват в проверки, организирани от местните комисии за БППМН, от полицията, от други органи във връзка със спазването нормативни актове, касаещи малолетните и непълнолетните; в проверки по конкретни поводи, включително и по изпълнение на мерките по чл. 13, ал. 1, т. 6, 7 и 8 от ЗБППМН.
17. За обществени възпитатели не могат да бъдат определяни щатни инспектори на ДПС.
V. Документация, отчетност, контрол
18. Общественият възпитател води за всяко дете под негов възпитателен надзор и представя пред МКБППМН следните документи:
- план за индивидуална работа с детето, родителите или лицата, които ги замества;
- индивидуална карта;
- отчет за извършената работа.
19. След прекратяване на функциите на обществения възпитател, същият предава документацията на секретаря на местната комисия за БППМН.
20. Контролът върху дейността на обществените възпитатели се осъществява от секретаря на МКБППМН.
21. Прекратяването на възпитателния надзор, осъществяван от обществения възпитател, се извършва с писмено решение на местната комисия или бюрото по чл. 7 от ЗБППМН в случаите когато:
- нуждата от такъв надзор отпадне;
- поставеното под възпитателно въздействие лице навърши пълнолетие;местната комисия прецени, че общественият възпитател не изпълнява пълноценно функциите си;
- общественият възпитател извърши действия, застрашаващи правата и интересите на поставените под негов възпитателен надзор деца;
- настъпи промяна в местоживеенето на обществения възпитател или на лицето, поставено под негов надзор;
- възникнат обстоятелства, които не позволяват осъществяването на възпитателния надзор.
VІ. Материално стимулиране на обществените възпитатели
Материалното стимулиране на обществените възпитатели се извършва по реда на Наредба 2 на Председателя на Централната комисия за БППМН.
За повече информация:
http://www.ckbppmn.government.bg/dokumentatziya/statut-na-obshtestveniya-vuzpitatel.html_________________ Добре дошли в НФ "Моето дете": Сайт за настоящи и бъдещи родители, всичко за развитието и възпитанието на детето от 0 до 18г. www.moetodete.com
|
|
Върнете се в началото |
|
|