Национален Форум
Вход Регистрирайте се Въпроси/Отговори Потребители Търсене Национален Форум


Отворено писмо за алтернативни форми за образование

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Национален Форум "Моето дете"от 0 до 18 г. www.moetodete.com Форуми » Ученици
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
Мариана
Site Admin- Педагог


Регистриран на: 02 Яну 2007
Мнения: 3257

Пуснато на: Нед Фев 03, 2013 1:32 pm Заглавие: Отворено писмо за алтернативни форми за образование Отговорете с цитат

Отворено писмо

от над 20 граждански организации в подкрепа на самостоятелното организиране на учебния процес по системи и методики, избрани от родителите, а също и на една от алтернативните форми за образование, призната във водещи университети по света до всички отговорни институции.

В много държави в Европа и по света самостоятелното организиране на учебния процес по системи и методики, избрани от родителите, известно още като домашно образование, е признато в закона и в системата на висшето образование. Такива държави са Англия, Дания, Италия, Норвегия, Ирландия, Румъния, Финландия, САЩ, Австралия, Русия, Япония, Бахамските острови и други.
Една от алтернативните форми за образование, CLASS, е пионер в съвременното движение за домашно обучение. Това е дистанционно училище, акредитирано от Националната асоциация на частните училища (National Association of Private Schools) в САЩ. Помогнало е на хиляди семейства да започнат и да успеят в домашното образование, като в него са записани десетки хиляди домашни ученици от цял свят. Дипломите, издавани от CLASS са признати от водещи колежи, университети и академии по света, в това число Харвард и Кеймбридж.
В CLASS съществуват вече разработени програми на обучение или се изготвят индивидуални програми, които да посрещат образователните изисквания на детето по най-добър начин. Тези програми се изготвят на базата на изисквания, които детето трябва да е способно да покрие по съответните предмети и клас на обучение. Тук възможностите са много на брой и зависят от възрастта и нивото на знания на ученика по различните предмети, като се взема предвид неговото развитие по всеки отделен предмет.
Академичният план на CLASS дава външно оценяване на базата на ежедневна писмена работа в работни учебни тетрадки по отделните предмети, за която се съблюдава почерка, наличието на задраскване или триене с гума. Учебният план и ръководства за родителите дават възможност за доброто организиране на учебната година. Всички учебни помагала по английски език следват фонетичната система на обучение, която е най-ефективна и дава наистина трайни резултати.
С CLASS като партньор сме спокойни и сигурни за точността, бързината и ефективността на информацията, с която ще работим, за високото качество на учебните материали, за приемствеността и застъпването на информацията при преминаването в по-горен клас, а също и между отделните предмети на обучение. Сайтът на CLASS за България можете да видите оттук: http://homeeducationbg.wordpress.com/ .
На базата на гореизложените факти, искаме признание на дипломите, които децата ще получат от CLASS, в наши български висши учебни заведения. Мотивите ни за това са следните:
1. Най-силна мотивация за своето успешно развитие децата получават в семейството си и то е основният двигател за образованието и възпитанието на децата. Родителите познават най-добре своите деца и са най-силно мотивирани за тяхното добруване във всички аспекти от тяхното развитие, като възпитанието се осъществява успоредно с образованието.
2. По статистически данни децата, обучавани вкъщи, получават образование и социални умения много над средното ниво, като тяхното емоционално и психическо развитие е много стабилно, което им дава възможността да се справят отлично в нестандартни ситуации, имат много добра ориентация и отлични умения в контактите си с хора на различна от тяхната възраст, вземат много активно участие в обществения и политическия живот на страната.
3. В развитите страни, където са постигнати добри резултати в образованието на децата, а те са свободомислещи и инициативни личности, отдавна съществуват възможности и за други, алтернативни форми на образование, в това число истинско частно образование, дистанционно кореспондентско образование, родителски кооперативи и избрано от родителите домашно образование. Бихме препоръчали, ние, като държава, да вземем добрите практики и да се дистанцираме от лошите – статистиките навсякъде сочат недвусмислено, че алтернативните форми на образование са в плюс за цялостното ниво на образование в държавите, където те се практикуват, а ранното институционализиране винаги върви ръка за ръка с алтернативните форми и почти никъде не съществува без наличието на такива.
4. Съществуват множество разнообразни възможности за социализиране на децата извън семейството, като школи и курсове, с деца със сходни интереси, с които приятелствата са доказано най-трайни и пълноценни дори и сред посещаващите държавно училище деца.
5. Би било разумно и дори належащо да почерпим от световния богат опит в областта на образованието, а не да отхвърляме създадените добри възможности и алтернативи, тъй като те могат да са добър стимул за подема и на нашето родно образование.
6. По статистически данни болшинството от домашните ученици завършват университет и са благонадеждни граждани на обществото, в което живеят.



_________________
Добре дошли в НФ "Моето дете": Сайт за настоящи и бъдещи родители, всичко за развитието и възпитанието на детето от 0 до 18г. www.moetodete.com
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    Национален Форум "Моето дете"от 0 до 18 г. www.moetodete.com Форуми » Ученици Часовете са според зоната GMT
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Google
 
Powered by moetodete.com © 2006- 2007 Моето Дете
Theme created by phpBBStyles.com | Themes Database
Translation by: Boby Dimitrov