Национален Форум
Вход Регистрирайте се Въпроси/Отговори Потребители Търсене Национален Форум


Как се общува с кърмаче?

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Национален Форум "Моето дете"от 0 до 18 г. www.moetodete.com Форуми » Проблеми, отглеждане, развитие и възпитание на децата от кърмаческа възраст: 0-1 г.
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
Мариана
Site Admin- Педагог


Регистриран на: 02 Яну 2007
Мнения: 3257

Пуснато на: Чет Яну 04, 2007 2:37 pm Заглавие: Как се общува с кърмаче? Отговорете с цитат

Цитат:
Петя
Потребител:
Как адекватно се общува с кърмаче? В какво се изразява потребността на малкото дете от общуване с други хора?
Често съм си задавала и въпроса, защо общуването между отделните родители и деца е толкова различно?


Цитат:
mamma
Потребител:
Наистина много млади майки считат, че новороденото не чува, не вижда и не разбира и няма нужда да се общува с него словесно. Но аз от първия миг след раждането на детето ми му говоря и тъй като по цял ден сме сами у дома тя е моят "събеседник", наистина трябва с детето да се говори и общува не още след раждането му,а дори още преди да се роди.


Има различни типове родители, всичко зависи от темперамента, възпитанието и потребностите на отделния човек- родител или дете. Основните типове родители според популярна класификация са: авторитарен, авторитетен, опрощаващ и небрежен. Затова може да наблюдавате особено приятелство и привързаност към някои родители и деца, както и обратното. Всеки е индивидуален и различен. Изключително важно в емоционален план е майката да разговаря и общува с детето си. Говорете на глас с малките си деца, запазете нежния тон и със сигурност ще получите адекватен отговор. Общуването дете- родители започва още от раждането на детето и има голямо значение за детското развитие. Ако родителските грижи са некачествени, ограничат се само с хигиенни мероприятия и хранене или ако детето е отделено от майката веднага след раждането му или след като е установена емоционална връзка дете- възрастен, психичното му развитие ще изостане, възможно е да изпадне и в особено състояние- психическа депривация. Прочетете в нашия сайт, раздел- статии, статиите- "Общуването в ранна детска възраст и психическа депривация при децата": http://moetodete.com/index.php?option=com_content&task=view&id=108&Itemid=66
и "Предметът на любовта": http://www.moetodete.com/index.php?option=com_content&task=view&id=197&Itemid=2 , в които съм се опитала да обясня тънкостите при общуване с децата от кърмаческа и ранна детска възраст.
Също: http://www.moetodete.com/index.php?option=com_content&task=view&id=58&Itemid=66 и http://www.moetodete.com/index.php?option=com_content&task=view&id=68&Itemid=66

Цитат:
tanche
Потребител:
Най-добрия начин да общувате с бебето си това е момента на кърменето, това е свещенодействие, за жалост при нас беше много кратко. През това време вие сте само двамата на този свят, за песнички, за приказки, за стихчета и благословии.


Цитат:
Иванка Захариева
Психолог:
Най-прекрасния миг от живота на една майка.Да прегърне детето си и да му отдаде много обич.


Цитат:
mama sushi:
Изследователите отдавна посочват голямото значение на ранното стимулиране на общуването с детето, но съвременните изследвания показват, че може да се окаже твърде важно и общуването с детето още преди неговото раждане. Почти всички сетивни системи на детето са вече развити, в основни линии, още когато зародишът е между седемнадесет и двадесет и четири седмици, така че с него може да се общува. Изследванията показват, че зародишът може да реагира на ярка цветна светлина, може да се успокои, когато слуша класическа музика, събужда се и получава ускорени тонове, когато редовно слуша рок-музика. Сонограмните изследвания, по които може да се проследи поведението на зародиша в матката, показват, че при силен шум зародишите показват по-усилено раздвижване. Има специалисти по вътреутробния период, като д-р Рене ван де Кар от Хайуърд, Калифорния, например, които твърдят, че ако говорим на детето, намиращо се в утробата, можем да улесним неговото словесно развитие. Това той констатира в едно свое изследване, обхващащо 150 бременни. Той съветва майките да използват направен от хартия мегафон и да повтарят на детето определени думи и изрази. Специалисти-акушери като Бини Денсби или Тери Белфрой от Лос Анжелис обучават родителите как да говорят на децата, намиращи се още в утробата на майката, като използват успокояващ тон на гласа и повтарят определени думи и изрази. Тези специалисти са установили, че това води до раждането на по-жизнеспособни бебета, които след това проговарят по-рано и показват по-добро езиково развитие. След като детето се роди, ранното общуване с него създава по-силна връзка между родителя и детето, която връзка след това може да действа стимулиращо на говора и езиковото развитие и да улесни общуването с детето. Когато разговаряте с детето, вие ще трябва, разбира се, да поставите необходимите граници, като използвате подходящ тон на гласа си. Доказано е обаче, че спокойните и ясни обяснения постигат по-трайни и положителни резултати, отколкото безсистемните и враждебно изговорени заповеди. Основната линия в общуването с вашето дете трябва да бъде изграждането у него на самоуважение и самочувствие. Децата трябва да бъдат окуражавани да споделят мислите и чувствата си така, че да не реагират отрицателно по-късно в живота. Родителите, които застъпват философията, че децата трябва да бъдат гледани, но не и слушани, или родители, които непрекъснато повтарят „Млъкни!'' или пренебрегват детето и не отговарят на неговите въпроси, нанасят вреда на самочувствието на своите деца - вреда, много по-голяма, отколкото въобще предполагат. Необходимо е винаги да отговаряте на детето - накарайте го да вярва, че онова, което има да ви каже, е важно. Дори ако то ви залива с порой от въпроси, дори да сте твърде заети в момента, кажете на детето, че ще говорите с него по-късно. И не забравяйте действително да го сторите! Вашето сериозно отношение към общуването с детето ще култивира у него самочувствие, което ще му бъде полезно в живота. Първото правило при общуването с деца е ''На детето се говори отчетливо''. Говорните структури на детето не са напълно развити, така че често то произнася думите неправилно. Въпреки че това е нормално, то не бива да бъде стимулирано, като и вие повтаряте „бебешките'' думички. Възрастният трябва да повтори на детето как правилно да произнесе думите и изразите, така че да изгражда правилни модели на говор и езиково развитие. Същото важи и за стимулирането на правилното езиково развитие. Дори ако детето каже „Мене отива'', което е напълно нормално за равнището на развитие на едно прохождащо дете, вие трябва да изговорите израза правилно и да накарате детето да го повтори, за да подпомогнете езиковото му развитие. Няма дори значение, дали детето ще може да повтори или не онова, което казвате. Важното е то да го чува системно от вас. То ще научи правилния начин на изказ, когато научи езика рецептивно.


Цитат:
Играйте с вашето бебе!

Децата учат чрез своите усещания, а това предлага много възможности да стимулирате развитието на детето си. Започнете от раждането да му давате обичта си и да се учите, докато общувате с него.
Звукове: Като начало - говорете с вашето бебе. Имитирайте неговите първи звуци и търпеливо чакайте то да ви отговори. Предлагайте му разнообразни звуци - от падането на различни предмети (топка, ключове, дрънкалка), от шумолене и др. - нека то да слуша шума им - това ще разшири неговите представи.
Допир: Задръжте ярко оцветени обекти в полезрението на бебето и после ги приближете така, че да може да ги докосне. Давайте му играчки за стискане (гумени играчки), дрънкалки и всякакви, разнообразни по своята форма предмети - с това ще подпомогнете и развитието на координация между ръцете и очите.
Вкус: Бебетата слагат наистина всичко в устата си и това е един от първите начини да опознаят обекта. Не се съпротивлявайте срещу това - опитайте се да осигурите на бебето безопасни неща, които могат да бъдат дъвкани без опасност да ги погълнат.
Зрение: Показвайте на детето ярко оцветени, но недразнещи окото предмети, които да привлекат вниманието му. Предлагайте му книжки - по възможност със звукове от животни или други звукови ефекти.
Движение: Танцувайте, докато държите бебето. Играйте нежни игри, като "Буба лази, лази", за да доставяте наслада на детето си.
И преди всичко следете знаците на детето за това какво и докога му харесва - не го пренасищайте - ще имате много време, за да можете да му дадете всичко от себе си …малко по малко…
speech-center.hit.bg





_________________
Добре дошли в НФ "Моето дете": Сайт за настоящи и бъдещи родители, всичко за развитието и възпитанието на детето от 0 до 18г. www.moetodete.com


Последната промяна е направена от Мариана на Съб Сеп 13, 2008 2:35 pm; мнението е било променяно общо 5 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Ludmil
Потребител


Регистриран на: 11 Сеп 2007
Мнения: 29
Местожителство: Земята

Пуснато на: Вто Сеп 11, 2007 10:21 am Заглавие: Общуването започва още в утробата Отговорете с цитат

Между майката и детето съществува интуитивна (телепатична) връзка.

Детето разбира и чува всичко още в утробата на майката. Ние говорехме на Самуил, пускахме му музика, дори му изпращахме визуални мисловни образи. В деня на раждането Мирена (жена ми) му "обясни", че няма нищо страшно, че мама и тати го чакат, да не се плаши. Изпрати му образ как да застане надолу с главата, да не ръкомаха и да не рита за да няма усложнения. И наистина раждането мина като по учебник.
Знам, ние сме отгледани в строгите схващания на комунистическият материализъм. Там всичко се базира на природни, предвидими закони, на видими и осезаеми неща. Неща, като телепатия, ясновидство и прочие бяха ерес (въпреки, че всички големци ходеха при Ванга ;D). И все пак има нещо отвъд грубо материалното...
Наблюдавал съм малки кученца и майка им. И винаги съм се удивлявал как тя ги по скимтенето разбира какво иска малкото същество. После разбрах, че не е звука, който издава кутрето, а НАМЕРЕНИЕТО му, което тя улавя. То ИСКА да се обърне на една страна, майката улавя НАМЕРЕНИЕТО му и му помага. Този природен дар го има във всички бозайници и по-големи птици.
Наблюдавали ли сте ято скорци, да речем? Летят напред и после рязко сменят посоката, ЕДИННО, КАТО ЕДНО СЪЩЕСТВО. Орнитолозите казват, че водача издавал сигнал и като го чуе ятото завивало. Но тогава не биха постигнали такава удивителна единност, да не говорим, че последната птица отзад едва ли вижда и чува водача. Но Дори и така да е, първо той ще подаде предполагаемия сигнал, ще започне да завива и последните ще го последват след малко. Но не е така, те го правят като едно ЕДИННО ЦЯЛО. И никой не се замисля, как всъщност става това.
Това е благодарение на НАМЕРЕНИЕТО на водача, което всички усещат като свое собствено. В това е ключа към общуване с бебето.
Преди години изкарах курс по енерго-информационно развитие ДЕИР. На курса имаше едно интересно упражнение -- пред лектора са наредени предмети. В даден момент той ВЪЗНАМЕРЯВА да вземе един, но не го прави физически, а само умствено. И ние трябва да познаем кой е предмета, който иска да вземе. Винаги безпогрешно усещах, какво е било НАМЕРЕНИЕТО на лектора, както и повечето съкурсници. Това е вродената природна интуиция, за която говорим.
Това именно усещане стои в основата на Свързаното родителство (Attachment Parenting) Веднъж настроиш ли се към "вълната" на бебето, ти безпогрешно ще го усещаш като част от себе си. Все едно то е част от тялото ти. И, тогава разбира се ще усещаш и неговите желания, нужди. Резултат от това взаимно сътрудничество е и методът ЕБХ.
А веднъж усетило, че е разбрано бебето ще се стреми да общува с вас, да "говори" с чувства и звуци, преди да е усвоило грубата реч. И това открива невиждани хоризонти на общуване и развитие между вас. Тази връзка родител<>дете полага основите на едно правилно родителство.
Звучи добре, но защо на практика не се получава? Градът е така устроен, че да разделя хората, такъв е плана на "Архитекта".
Веднага след раждането, още в родилния дом детето се отделя от майката и спи отделно.
После у дома също спи в отделно кошче.
Когато е на разходка пак е отделено в количка.
Работата, кариерата пречат на развитието на тази връзка.
Така здравата 9 месечна връзка затихва и се "скъсва" някъде по пътя.
Не случайно древните са дали простото правило -- 9 месеца вътре в майката, 9 месеца вън ДО майката. И затова са използвали слинг, за да е детето плътно до майката.
Аз съм изпитал тази връзка, докато прилагаме ЕБХ. В процеса на комуникация Самуил разбра, че може да комуникира с нас и без външни знаци и престана да дава сигналите, които преди даваше за аки/пиш. Това е по-добър начин на общуване, но често е изпитание за мен. Представете си, в стаята съм при детето, занимавам се с нещо и изведнъж просто усещам, без видима причина, че трябва да го сложа на гърнето. Пренебрегна ли усещането, се появява локва на пода. Laughing
Мирена го усеща кога се е събудил от сън, от далеч, дори ако е в градината и физически не го вижда/чува.
Без такава връзка с детето майката вече не знае със сигурност какво иска детето. И се налага да следва схеми, методики, указания, предписания, давани от чужди хора... Което прави живота толкова сложен ... А на по-късен етап, предполагам, "откъснати" родители няма да могат да разбират и вътрешният свят на младежа.



_________________
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    Национален Форум "Моето дете"от 0 до 18 г. www.moetodete.com Форуми » Проблеми, отглеждане, развитие и възпитание на децата от кърмаческа възраст: 0-1 г. Часовете са според зоната GMT
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Google
 
Powered by moetodete.com © 2006- 2007 Моето Дете
Theme created by phpBBStyles.com | Themes Database
Translation by: Boby Dimitrov