Търсене:
 
      Начало 18 10 2019      
 


Моето дете
от 0 до 18г.

Сайт за настоящи и бъдещи родители, всичко за развитието и възпитанието на детето от 0 до 18г.


Сайт- форум "Моето дете" цели да постави проблемите свързани с отглеждането, развитието и възпитанието на нашите деца и възпитаници. Своите въпроси, мнения и опит споделят родители, педагози, специалисти и подрастващи.

 



"Възпитанието на детето
започва преди раждането му."
Aристотел


 

Да отгледаме децата си естествено е най-естественото нещо!
Image

Възможно ли е да се отгледат здрави, щастливи и успешни деца без адаптирано мляко и детска кухня, без памперси и биберони, без ясли и частни уроци!

Да възможно е! Аз съм майка на две големи и здрави деца, родени по естествен път. Кърмени са до 2 години и половина на поискване. Захранени са след 6 месечна възраст, а след 1 годинка преминаха на обща храна. Не са хранени с храна от детска кухня, а с домашно приготвена. Не познават вкуса на адаптираното мляко. Не знаят що е биберон. Не са ползвали памперси, а от годинка гърнето е част от естествената им хигиена. Ползвах целият период на отпуск по майчинство и не са посещавали детски ясли. Отгледах децата си на принципа на привързаното родителство и естественото, дадено ни от природата и опита на човечеството откакто свят светува. Всичко това ни донесе взаимно щастие и удовлетворение.





Напиши коментар
 

Етапи на говорно и езиково развитие

Image

Речта се овладява чрез механизма на имитацията. Липсата й говори за изоставяне в психическото развитие. Източник за развитие на детската реч е възрастният, а това става чрез показване и словесно обозначаване на различни неща или съвместни действия между детето и възрастния. Не слушането на радио, а живата реч дете- възрастен е основна при развитието на детската реч. До появата на първата действителна дума /около 1г./ , развитието на езика преминава стадии на: гукане, артикулиране на определено звуци и лепет- артикулиране на срички.

Напиши коментар (11 Коментари)
 
Общуването в ранна детска възраст и психическа депривация при децата
Image
Мариана Чомпалова- Йоранова- социален педагог

Всеки човек има нужда от общуване още от първите дни след раждането си, от там започва и възпитанието, а според Аристотел ”Възпитанието на детето започва преди раждането му.” Общуването между детето и родителите започва още от раждането и има голямо значение за детското развитие, като основните форми на общуване са: ситуативно- личностно (усмивка, ласка, което е първата форма на общуване на детето с възрастния) и ситуативно- делово (възниква през второто полугодие от живота на детето и обслужва предметно- манипулативната дейност). Общуването с връстници възниква по-късно.


Напиши коментар (9 Коментари)
 

Психичното развитие при деца от 0 до 3 г.
Image

Стълбица за психичното развитие при кърмачетата

До 4-та седмица след раждането на детето: Детето изправя глава за кратко време. Трепва и се вслушва в силен звук. Вглежда се в надвесен над него човек. Издава неопределени звуци.
8 седмици: Задържа главата си изправена, когато е взето на ръце. Следи с поглед движещи се предмети. Усмихва се, когато му се говори. Издава тихи гласни и гърлени звуци.
12 седмици: Държи главата си изправена, има опора на краката. Следи с глава движещи се предмети. Реагира оживено при говор. Гука често и продължително.
16седмици: Обръща глава по посока на звук. Посяга и хваща висящи играчки. Смее се с глас при закачки. Произнася разнообразни звуци.
20 седмици: Обръща се от гръб по корем. Хваща подадена играчка и я задържа.


Напиши коментар (3 Коментари)
 

Педагогически цели и задачи при работа с деца до 3 г.
Формиране на навици у децата в първа възрастова група в ДГ
Image

Независимо дали детето ви посещава детски ясли или не, то трябва постепенно да придобива определени знания, навици и умения. Какво включват заниманията в Детските ясли? Един популярен примерен вариант:
Занимания с деца до 1г.
1.Задачи за развитие на движенията.
-За развитие и укрепване на мускулатурата:


Напиши коментар (3 Коментари)
 

Предметът на любовта
Image

Мариана Чомпалова- Йорданова- детски социален педагог

Първият възрастен с когото детето общува след раждането си е майката. Първите средства на това общуване са усмивката, след което предметно- действените и накрая- речевите. Но запитвали ли сте се как и кога детето започва да разпознава образа на своята майка и да му предава особена значимост? Т.нар."Еволюция на предмета” е процес при който преминавайки през различни фази:: необективна (0-2-3 мес.), предобективна (2-3 до 6-7 мес.) и обективна (7-8-я мес.) детето разграничава образа на майката и тя придобива статут на привилегирован предмет-“Предмет на любовта”. Това се случва около седмия месец след раждането на детето.

Продължението ТУК...



Напиши коментар (8 Коментари)
 
<< Първа < Предишна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следваща > Последна >>

Резултати 1 - 6 от 558
Google
 
Advertisement
 
ВРЕМЕТО
Хасково
---
Хасково °C | София °C | Варна °C | Бургас °C
Facebook
ВАШИТЕ ПРИЯТЕЛИ
Advertisement
БАНЕР РАЗМЯНА
Наши партньори
Advertisement
Статистика
Потребители: 20752
Материали: 747
Връзки: 0
Кой е тук?
В момента 1 гост онлайн
  Моето Дете